Landbrug

Finansiering og formål

Indkøbsforeningernes formål er at finansiere medlemmernes indkøb af maskiner og redskaber. Indkøbsforeningerne låner ud til landmænd og virksomheder, der har sit virke i landdistrikterne. Det er i princippet indkøbsforeningen, der indkøber den ønskede effekt, og ifølge kontrakten har foreningen ejendomsretten over den pågældende effekt, indtil sidste afdrag og renter er betalt. Medlemmerne bestemmer selv hvilket produkt, de ønsker at indkøbe.

Hvem kan få finansieret?

Ansøgning om finansiering

Ansøgning om finansiering i indkøbsforeninger sker ved henvendelse til den lokale indkøbsforening, se kontaktinformation på din lokale forening her.

Hvor meget kan jeg låne?

Det variere fra indkøbsforening til indkøbsforening. Se de specifikke vilkår under din lokale forening og tag gerne kontakt til dem for at få nærmere vejledning.

Vejledende beregning

Du kan selv lave en vejledende beregning over et lån i Indkøbsforeningen og få et indblik i vilkårene. Det er muligt at lave en låneberegning i excel her. Det er muligt at ændre i både renten og beløb, så det giver et vejledende indblik i forholdene. Der er forskelle på foreningernes vilkår og rentevilkår, og det er derfor vigtigt at understrege at dette er et vejledende regneark.